15.03.2019
ВСІ ШЛЯХИ ПРЯМУЮТЬ ДО БЕРЛІНА
Щороку в перший тиждень березня слоган «На Берлін!» набуває позитивно-конструктивного значення, адже центр світової туристичної індустрії на декілька днів переноситься до столиці Німеччини, де вже понад півсторіччя відбувається найстатусніша туристична виставка - World’s Leading Travel Show - ITB Berlin. UTG не могла проігнорувати цю подію.
Адже саме тут визначають головні тренди та розробляють «дорожню мапу», за якими найближчіми роками розвиватиметься вся світова тревел-індустрія. До речі, ціни на готелі в дні проведення ITB підскакують втричі, але, на відміну від торішнього київського фіналу Ліги чемпіонів, це нікого тут не засмучує.
ПРО ГОЛОВНЕ
Отже, Берлін. Цього роки наймасштабніша тревел-подія вирувала з 6 по 10 березня, і перші три дні роботи виставки були присвячені виключно професійному спілкуванню - ніякої публіки. Масштаби ITB Berlin вражають навіть досвідчених екзебіторів: цього року до заходу долучились 10 тис. компаній та організацій з 186 країн світу, експозиції яких розташувались у 26 (!) павільйонах виставкового комплексу Messe Berlin. Протягом 5 днів виставки її учасники мали змогу презентувати свій продукт для 170 тис. відвідувачів, із яких 110 тис. -- представники туристичної галузі. Зменшення ефективності традиційних туристичних виставок, яке констатують останніми роками спеціалісти галузі, тут, у Берліні взагалі не відчувається, а навіть навпаки. «Величезна кількість заявок на участь у ITB Berlin у той час, коли світ стурбований геополітичною кризою, кліматичними змінами та іншими негараздами, засвідчує, що світова тревел-індустрія потребує подібного професійного майданчика для обміну досвідом, - заявив Давід Руец (Davis Ruets), очільник ITB Berlin. -- Окрім наших постійних партнерів, ми отримали підтвердження участі з боку багатьох нових експонентів, що змусило нас збільшити загальну площу виставки. Ми також спостерігаємо справжній бум технологічних компаній -- учасників цьогорічного ITB: всі 6 павільйонів для представників тревел-технологій були заброньовані ще у грудні минулого року. Як і всі попередні роки, ITB Berlin підтверджує свою місію рушійної сили та маркеру розвитку індустрії».

КАРТА СВІТУ В БЕРЛІНІ
Німецький туристичний ринок -- один із найпотужніших у Європі за кількістю подорожуючих. Недарма представники багатьох країн світу намагаються презентувати потенційним партнерам найкращі можливості для подорожей. Азія, Індія та Арабські країни (регіони, де туризм розвивається доволі швидкими темпами) були найбільш представлені цього року на ITB Berlin. Вперше участь у виставці брала Саудівська Аравія, досить потужно були представлені експозиції Об’єднаних Арабських Еміратів та Султанату Оман, який, до речі, став офіційним партнером ITB Berlin 2020.
Учасники ITB Berlin 2019 презентували багато регіонів Австралії, Африки, Південної та Латинської Америки, що підтверджує великий туристичний потенціал цих регіонів. Серед новачків - представники Карибського басейна (Кюрасао, Барбадос, Беліз та Сальвадор).
Щодо Європейського регіону, тут серед учасників спостерігається фактор стабільності, хіба що Португалія цього року збільшила свою присутність. Учасники від Іспанії, для якої важливість німецького ринку не переоцінити, взагалі були представлені окремим павільйоном. А три країни -- Норвегія, Болгарія, Швейцарія -- святкували своєрідний ювілей -- вони брали участь в ITB Berlin 50-й раз.

ІННОВАЦІЇ РУЛЯТЬ
Тренд цьогорічної ITB - бум із боку інноваційних компаній, яких на виставці було понад 250. Загальна площа їх експозицій збільшилась на 20% у порівнянні з минулим роком. Тут було справжнє Ельдорадо для «believe in technology», адже у шести павільйонах виставки розташувались представники глобальних дистрибуційних систем, систем бронювання послуг, компанії - розробники туристичних софтів, готельні агрегатори та багато інших. Важко було уявити сегмент туристичної галузі, яку б представники туристичних IT-компаній не запропонували оцифрувати. Приємно, що на цьому напрямку українські компанії -- технологічні та туроператорські -- не пасуть задніх. Багатьох із них можна було зустріти під час ділових перемовин з іноземними розробниками IT-продуктів для туристичної сфери. Для багатьох із них вже не є новиною такі поняття, як NDC, динамічне пакетування, інтеграція постачальників туристичних послуг. Саме ці інновації здебільшого обговорювались під час ITB Berlin 2019.

Новим трендом цьогорічної виставки став сегмент TTA (Technology, Tours & Activities) - своєрідний мікс інноваційних технологій та активних подорожей, який динамічно розвивається останніми роками.
«Ще раз із задоволенням наголошую, що ITB Berlin демонструє, що традиційний виставочний формат може бути успішним навіть в еру цифрових технологій», - заявив Др. Крістіан Геке (Dr. Christiam Goke), CEO Messe Berlin.
УКРАЇНА НА ITB 2019
Наша країна є традиційним учасником берлінського туристичного форуму. Цього року, завдяки зусиллям Київської Туристичної Асоціації, ми були представлені консолідованим стендом, на якому презентували 5 міст (Київ, Харків, Одесу, Львів та Чернівці) та 10 комерційних компаній. «У цьому році наша основна концепція - «Київ - місто на уік-енд». Ми хочемо, аби подорож кожного європейця починалася з Києва, а потім він їхав далі. Хочемо стати воротами, де все починається, містом, яке консолідуватиме турпотік. Ми б хотіли стати хабом Східної Європи. Для таких амбіцій у міста все є, але бракує найголовнішого - ресурсів для промоції», - зазначив начальник Управління туризму та промоцій КМДА Антон Тараненко.
Український стенд відвідало багато візитерів: байєри, блогери, туристи та потенційні бізнес-партнери. За час роботи виставки було досягнуто домовленостей щодо здійснення прес- та фам-трипів. Головними ринками для промоції на цей рік обрані німецькомовні країни, Великобританія, Ірландія, Китай. Також, у рамках проекту «Happy hours», гостей частували київськими солодощами «Цукати Київське Сухе Варення» та «Сміян». А ще відбувся воркшоп українських міст та компаній, під час якого кожен із учасників мав змогу представити якнайкращим чином туристичний потенціал свого міста та можливості компанії. На цьому заході зібралися представники медіа-сфери та бізнесу.
Автор:
Яна СЛАБІНСЬКА
ПОДІЛИТИСЯ: