31.05.2019
Ольга Пономарьова , директор компанії «Арістея-тур: «До 2020 року плануємо зрости щонайменше вчетверо»
Туроператор «Арістея-тур» відома широкому туристському загалу компанія. Маючи достатню кількість різноманітних пропозицій, серед яких напрямки, що зазвичай відносяться до так званого mass market, туроператор перш за все дбає про якість послуг для клієнтів та комфорт у співпраці з агентами. Це перше інтерв’ю директора «Арістея-тур» Ольги Пономарьової для UTG, отже нам було про що поговорити.

Туроператор «Арістея-тур» не новачок українського тревел-рынку. Розкажіть про основні етапи розвитку Вашої компанії.

«Арістея-тур» засновано у 2007 році. Першим напрямком, з якого ми почали діяльність та завдяки якому здобули своє місце на туристичному ринку були Об’єднані Арабські Емірати. З самого початку Емірати були одним з ключових продуктів туроператора «Арістея-тур», без перебільшення ця країна – символ туроператорської діяльності нашої компанії. Разом з Еміратами ми також розвивали Оман, Йорданія , Ізраїль та й досі зберігаємо найкраще ставлення до країн регіону Близького Сходу. Поява у 2010 році на українському ринку іноземних перевізників Air Arabia та flydubai, а також плідна співпраця з національними перевізниками надали нам можливості удосконалити наші пропозиції та шанс для зростання. Вже через рік ми додали до асортименту нашої компанії такі туристичні напрямки, як Шри-Ланка, Індія, Кіпр, Мальдіви та Тайланд,, що гармонійно додались до існуючого порт фоліо «Арістея-тур». Тепер всі ці напрямки – невід’ємна частина нашого турпродукту, без якої більшість агентів та туристів не уявляють сьогоднішню «Арістею».
Коли у 2010 році в Україні зріс попит на подорожі до курортів Карибського басейну, ми також не гаяли часу та запропонували цей регіон для наших партнерів, але зробили це досить нетривіально. Зважаючи, що на той час ми вже мали певний власний стиль на ринку та асоціювались з сервісом найвищого ґатунку, ми прагнули запропонувати агентам та клієнтам щось особливе. Саме так побачив світ наш ексклюзивний продукт – «Весілля в Домінікані», що спричинив на вітчизняному тревел ринку справжній карибський бум на організацію весільних церемоній . Отже, окрім звичайного відпочинку на карибських курортах, ми додали «весільний» продукт, відкривши українським мандрівниками новий формат подорожей до цього неймовірного регіону.
Ольга Пономарьова та команда Aristeya Tour
Ми доволі успішно подолали кризові роки та в 2015-2017 року збільшили чисельність команди «Арістея-тур» до 16 осіб , а до 2020 плануємо зрости щонайменше учетверо. Після буремного для країни та туристичної галузі зокрема 2014 року, туроператор «Арістея-тур» розпочав працювати з такими напрямками, як Грузія, Катар, Індонезія та Туреччина. На сьогодні мі пропонуємо подорожі до більш ніж 20 країн світу та пишаємось співпрацею з 300 туристичними агенціями по всій Україні. Наші останні бізнес новини – це старт продажу Іспанії та Малайзії, а також відкриття власних авіакас.

Чому на Вашу думку згадані вище ОАЕ, Шрі-Ланка, Індія та інші стали головними напрямками діяльності «Арістея-тур».

По-перше, це багаторічний досвід реалізації зазначених напрямків, глибоке знання специфіки та особливостей туристичного продукту кожного з регіонів, бездоганна репутація, кредит довіри та підтримка партнерів. Зокрема, ми плідно співпрацюємо з еміратськими бюджетними авіакомпаніями Air Arabia та flydubai, національним перевізником Катару – авіакомпанією Qatar Airways, численими готелями , як Rixos Hotels Group, The Oberoi Hotels, Saadiyat Rotana (ОАЕ), Azia Resort & SPA (Кіпр), Fushifaru (Мальдівські острови) та пишаємося нашими довгостроковими довірчими відносинами.
Також маю відмітити лояльність з боку турагенцій , які беззаперечно довіряють нашій експертизі запропонованого турпродукту та доручають нам організацію відпочинку своїх клієнтів.

Літній сезон у розпалі,а які плани компанії на зимовий сезон 2019-2020? Що нового запропонує туроператор «Арістея-тур» українському тревел-ринку?

Я вже згадувала, що ми додали два нових напрямки, Іспанію та Малайзію, тури до яких вже доступні на нашому вебсайті з можливістю бронювання онлайн та демонструють непогану динаміку продажів. Також в планах подальша експансія на напрямки Карибського басейна, в Мексиці та Східній Африці. Щодо Карибів та Мексики цього року розпочинається польотна програма авіакомпанії Turkish Airlines до Пунта Кани та Канкуну. Впевнена, цей регіон буде користуватись великим попитом, адже турецький перевізник здійснює рейси зі свого нового хаба до 6 українських міст, пропонуючи зручні стикувальні рейси черз Стамбул. Якщо мова йде про Східну Африку, відзначу Сейшели та Маврікій, до цих напрямків вже сьогодні чималий інтерес з боку українських туристів, місцева інфраструктура розвивається досить жваво.
Крім того, ми розробляємо нестандартні екскурсійні програми , а також а додаємо нові, маловідомі українському туристові напрямки, наприклад Ямайку.
Ви постійно відвідуєте міжнародні туристичні виставки. Наскільки на Ваш погляд цей формат B2B коммунікацій все ще актуальний, враховуючи розвиток сучасних технологій?

На моє переконання міжнародні виставки – один з найефективніших інструментів для розвитку туристичного бізнесу. Саме під час відвідування головних світових туристичних заходів дізнаєшься про новинки світового туризму, а також стаєш свідком зародження нових трендів. Дійсно «Арістея-тур» є постійним візитером подібних заходів, аби пропонувати українським агентам та мандрівникам найкраще й найактуальніше з світового досвіду. За останній час найбільш значущими та корисними , на мій погляд, були німецька ITB Berlin та іспанська FITUR – дійсно дуже надихаюче !

Ваше ставлення до тези, що з розвитком онлайн технологій організований туризм поступиться місцем самостійному та яка ймовірність відмови від послуг туристичних компаній з боку клієнтів у найближчий час?

Моє ставлення до онлайн технологій абсолютно позитивне, більш того я впевнена, що без них неможливий розвиток туризму вцілому. Але я не можу погодитись з тим, що онлайн сервіси в змозі повністю замінити послуги туристичних компаній. Організація найбільш прийнятного маршруту, пошук зручних рейсів та планування подорожі – процес напрочуд енергоємний. Складні стикувальні рейси, візові нюанси, вибір зручного місця розміщення, знання законодавчих та культурних особливостей країн, підтримка та консультування у разі виникнення форс-мажорних обставин – все це зона відповідальності туристичної компанії, та саме за цей «доданий» сервіс й сплачують організовані туристи.
Візьмемо , як приклад, туристів, що подорожують 2-3 рази на рік – навряд чи вони підуть в онлайн-сегмент. Або бізнес туристи, що зайняті безпосередньо своїми справами , вони готові сплатити додаткові кошти аби хтось опікувався їх комфортом та економією дорогоцінного часу при організації подорожі.
Щодо мандрівників, які самостійно бронюють помешкання на готельних агрегаторах, то вони завжди були, є та будуть. Загальна статистика свідчить, що туристичні компанії надають послуги лише 4% від загальної кількості подорожуючих . Отже туристичній спільноті до снаги збільшити цю частку туристів, які до того не звертались за послугами до туркомпаній, запропонувавши їм якісний сервіс. Втратити туриста можливо лише за умови коли гравці ринку припинять професійно вдосконалюватись, застосовувати нові технології та стандарти рівня послуг. У випадку коли туристичний ринок підвищить рівень своєї експертизи та професіоналізму, ми будемо гармонійно співіснувати з онлайн-системами , а відсоток «несамостійних» туристів обов’язково зменшиться.
Останніми роками декілька невеликих українських туроператорів розпочали власні чартерні програми до курортів масового попиту – Туреччини та Єгипту. Чи є в планах Вашої компанії вихід на вказані маршрути та коли?

В 2017 «Арістея-тур» додала Туреччину до свого портфелю напрямків, але ми не плануємо конкурувати з великими туроператорами, що оперують чартерними перевезеннями. На цьому напрямку нам цікава виключно аудиторія VIP-сегменту, яка доволі часто не знаходить необхідний продукт на ринку, не зважаючи на велику кількість пропозицій. Саме тому ми розпочали продаж власного турецького турпродукту, який не є для нашої компанії основним.

Зі збільшенням кількості турпродукту, нагальною стає потреба його реалізації. Ваше ставлення до формування власної роздрібної мережі або віддаєте перевагу співпраці з самостійними турагенціями ?
Так, звичайно плани щодо власної роздрібної мережі в нас є, плануємо реалізацію цього проекту на 2020 рік, а поки що формуємо своє бачення цієї бізнес-моделі. Також в наших планах вдосконалення якості послуг, сервісу та асортименту, започаткування нових напрямків, розвиток партнерства з провідними авіакомпаніями та готелями, а також впровадження нових технологій для покращення та систематизації бізнесу.
Автор:
Ярослав ІЦКОВСЬКИЙ
ПОДІЛИТИСЯ: